Legitymacja doradcy podatkowego

Data publikacji: 2008-10-28

Aktualność: Legitymacja doradcy podatkowego

Szanowni Państwo

W związku z planowanym przekazaniem do realizacji kolejnej transzy wniosków o wydanie karty- legitymacji doradcy podatkowego uprzejmie prosimy, aby osoby, które dotychczas nie wystąpiły z wnioskiem o wydanie legitymacji zgłosiły się do biura Łódzkiego Oddziału KIDP w terminie do 31 maja 2007r w celu złożenia ww. wniosków. Jednocześnie przypominamy, że uchwała Krajowej Rady Doradców Podatkowych nr 1537/2003 z 8 października 2003 r nakłada na doradców podatkowych obowiązek posiadania legitymacji.

        Osoba uprawniona może posługiwać się legitymacją doradcy podatkowego w każdym przypadku dokumentowania przez nią prawa do wykonywania zawodu doradcy podatkowego oraz używania podlegającego ochronie prawnej tytułu „doradca podatkowy”, a w szczególności przy dokumentowaniu uprawnień do występowania w charakterze pełnomocnika w postępowaniu w zakresie sądowej kontroli decyzji administracyjnych oraz przed organami administracji publicznej w sprawach dotyczących obowiązków podatkowych. Legitymacja doradcy podatkowego jest dokumentem korporacyjnym, uzupełniającym w stosunku do dokumentów tożsamości wydawanych na podstawie odpowiednich przepisów, potwierdzającym przynależność osoby uprawnionej do Krajowej Izby Doradców Podatkowych.

        Do wystąpienia o wydanie legitymacji doradcy podatkowego uprawniona jest osoba fizyczna wpisana na listę doradców podatkowych prowadzoną przez Krajową Radę Doradców Podatkowych wypełniająca obowiązek ubezpieczenia od odpowiedzialności cywilnej za szkody wyrządzone przy wykonywaniu czynności, o których mowa w art.2 ust.1 Ustawy z dnia 5 lipca 1996 r. o doradztwie podatkowym oraz regularnie opłacająca składkę członkowską zgodnie z art.36 w/w ustawy.

        Od 1 kwietnia 2005 składając wniosek o wydanie legitymacji należy uiścić opłatę manipulacyjną w wysokości 24,40 zł. Uprzejmie prosimy o wcześniejsze ustalenie terminu wizyty w Regionalnym Oddziale Biura KIDP tel. (042) 636-87-08 lub e-mail; region.lodz@nettax.com.pl.

Jednocześnie przypominamy, że aby otrzymać legitymację należy przynieść ze sobą następujące dokumenty:

  1. dowód osobisty,
  2. paszport lub prawo jazdy aktualnie obowiązującego nowego wzoru,
  3. decyzja o nadaniu numeru NIP,
  4. oryginał decyzji dotyczącej nadania numeru wpisu na listę doradców podatkowych,
  5. oryginał aktualnej polisy ubezpieczenia od odpowiedzialności cywilnej za szkody wyrządzone przy wykonywaniu czynności, o których mowa w art.2 ust.1 Ustawy z dnia 5 lipca 1996 r. o doradztwie podatkowym - dokument ten nie jest wymagany w przypadku zawarcia ubezpieczenia w ramach umowy Generalnej,
  6. dwie kolorowe fotografie w formie papierowej osoby składającej wniosek w formacie i pozie jak do dowodu osobistego opisane na odwrocie miękkim ołówkiem lub mazakiem nazwiskiem i numerem wpisu na listę doradców podatkowych.

Ułatwieniem i przyspieszeniem procedury przyjmowania wniosku będzie przekazanie kserokopii w/w dokumentów z adnotacją na każdym egzemplarzu kopii „za zgodność z oryginałem” i własnoręcznym podpisem osoby składającej wniosek. Więcej szczegółów nt. legitymacji doradcy podatkowego można znaleźć na stronach internetowych: www.kidp.pl, www.kidp.lodz.net.pl.

Z wyrazami szacunku
Zarząd Łódzkiego Oddziału KIDP

Łódzki Oddział Krajowej Izby Doradców Podatkowych
90-051 Łódź, Al. Marsz. J.Piłsudskiego 12, lok.314
tel. (042) 636 87 08 , fax. (042) 636 87 31
e-mail: region.lodz@nettax.com.pl
www.kidp.lodz.net.pl


Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z Polityką Prywatności. Możesz samodzielnie określić warunki przechowywania lub dostępu plików cookie w Twojej przeglądarce.