Aktualność: Postępowanie egzekucyjne w administracji-szkolenie dnia 15.12.2010 r.
Szanowni Państwo
Doradcy Podatkowi
Zarząd Łódzkiego Oddziału KIDP zaprasza Państwa na szkolenie, które odbędzie się dnia 15.12.2010r. (środa) w Hotelu Borowiecki w Łodzi ul. Kasprzaka 7/9 - http://www.hotelborowiecki.pl/ - sala „A”.
Wykładowca :
Temat: " Postępowanie egzekucyjne w administracji "
Celem wykładu jest omówienie podstawowych zasad i instytucji postępowania egzekucyjnego w administracji, ze szczególnym uwzględnieniem problematyki związanej z zasadami i trybem wnoszenia środków zaskarżenia, rolą pełnomocnika w toku postępowania egzekucyjnego, jak również innych, przewidzianych na gruncie ustawy o postępowaniu egzekucyjnym w administracji, przysługujących zobowiązanemu uprawnień.
Plan wykładu:
1. Zasady ogólne prowadzenia postępowania egzekucyjnego.
2. Postępowanie egzekucyjne a egzekucja administracyjna i problematyka z tym związana.
3. Tytuł wykonawczy, jako dokument urzędowy stanowiący podstawę wszczęcia i prowadzenia egzekucji administracyjnej.
4. Rola pełnomocnika w postępowaniu egzekucyjnym.
5. Zarzuty w sprawie prowadzenia egzekucji administracyjnej, jako podstawowy środek zaskarżenia służący ochronie praw zobowiązanego.
6. Skarga na czynności egzekucyjne organu egzekucyjnego lub egzekutora, jako środek zaskarżenia czynności wykonawczych w postępowaniu egzekucyjnym.
7. Wstrzymanie postępowania egzekucyjnego lub czynności egzekucyjnych:
- wstrzymanie postępowania egzekucyjnego lub czynności egzekucyjnych przy środkach zaskarżenia
- wstrzymanie postępowania egzekucyjnego lub czynności egzekucyjnych w trybie nadzoru.
8. Zawieszenie i umorzenie postępowania egzekucyjnego.
9. Problematyka dotycząca kosztów postępowania egzekucyjnego i przysługujące zobowiązanemu w tym zakresie uprawnienia:
- zasady naliczania opłat przez organ egzekucyjny
- kwestia obciążenia zobowiązanego kosztami egzekucyjnymi
- umorzenie i rozłożenie na raty kosztów egzekucyjnych
10. Przegląd orzecznictwa Wojewódzkich Sądów Administracyjnych i NSA w przedmiocie powyższych zagadnień.
11. Omówienie problemów zgłaszanych przez uczestników szkolenia (dyskusja).
Plan spotkania:
9.30 - Rejestracja uczestników
10.00 - Rozpoczęcie wykładu
W trakcie spotkania przewidziano przerwę na kawę
około godz. 15.00- Planowane zakończenie spotkania
Koszt uczestnictwa:
- 50 zł. - doradcy podatkowi opłacający regularnie składki członkowskie,
- 100 zł. - doradcy podatkowi zalegający ze składkami na rzecz KIDP; pracownicy doradcy podatkowego;
- 100 zł - pracownicy uczestniczący w szkoleniu w zastępstwie za doradcę podatkowego.
Wpłaty należy dokonać na konto:
BRE BANK 27 1140 1124 0000 4004 3000 1015
Krajowa Izba Doradców Podatkowych
ul. Bitwy Warszawskiej 1920 r. nr 3 lok 310
02-362 Warszawa.
Na dowodzie wpłaty należy zamieścić następujące dane:
- imię i nazwisko doradcy,
- adres,
- numer wpisu na listę doradców,
- w treści prosimy umieścić następującą informację: szkolenie dnia 15.12.2010 r.
Uprzejmie informujemy, że ze względu na ograniczoną ilość miejsc, w szkoleniu wezmą udział wyłącznie osoby, które zgłosiły wcześniej swoje uczestnictwo w biurze Łódzkiego Oddziału KIDP
w nieprzekraczalnym w terminie do 13.12.2010 r.
Udział w szkoleniu prosimy potwierdzać telefonicznie (42 636 87 08), faksem (42 636 87 31) lub elektronicznie lodzki@kidp.pl
Ze względu na konieczność rejestracji uczestników prosimy o punktualne przybycie.
Zarząd Łódzkiego Oddziału KIDP